Banga-Burány Teréz

 

Essential tools to teach Italian: methodologies, cultural aspects, and new technologies





The course is aimed at teachers of Italian as a foreign language who want to update their skills.
Our trainers will use engaging methods during the course as case studies, role-playing, debate, brainstorming, group activity, and presentation.
The participants will find themselves in a motivating and dynamic learning environment. Trainers will not take a central and dominant role but will support and stimulate the participants to approach the topics covered with a personal and productive outlook.
During the two-week course, lessons will cover a wide range of topics in order to ensure an informed acquisition of the meaning of teaching Italian to foreigners in different contexts.
Main topics:
- Methodologies and techniques for teaching Italian
- Learn new approaches that can be applied to teach languages.
- Sociolinguistic varieties of Italian
- Analysis and deconstruction of stereotypes
- Get acquainted with the new tools available online to improve language teaching.
- Exchange good practices and discuss with colleagues.
- Reflection on what is the meaning of the Italian values seen in a multicultural context.
- Italy today: the prospects, ambitions, and problems of Italians

https://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?id=195674&cbmid=52684252

Élménybeszámoló

A mobilitás helyszíne: Firenze, Olaszország

Kurzusszervező: Europass Teacher Academy

A mobilitás időpontja: 2023. október 2-13.

 

Célok:


2002 szeptembere óta tanítom az olasz nyelvet a Bajai III. Béla Gimnáziumban. Pályafutásom során mindig fontos volt számomra a szakmai, módszertani megújulás és az olasz nyelvi és kulturális ismereteim folyamatos fejlesztése. Folyton változó világunkban egyre fontosabbá válnak az online tanulási lehetőségek, a modern módszertani technikák, melyek megismerésével megkönnyíthetem és színesíthetem mindennapi munkámat az olasz nyelvoktatás terén. Úgy vélem, a jó gyakorlat cseréje, a más kollégákkal való találkozás és megbeszélés lehetősége is segíti a szakmai fejlődésemet. Meggyőződésem, hogy idegen nyelvet tanítani a célországban szerzett nyelvi és kulturális tapasztalatokkal, személyes élményekkel sokkal hatékonyabb, ezért jelentkeztem az Erasmus plus programra.

 

Felkészülés:

A felkészülés során felvettem a kapcsolatot a kurzust szervező intézménnyel, tanulmányoztam az olasz, mint idegen nyelv kurzusok oktatási rendszerét, elolvastam a képző által kiküldött anyagot, melynek segítségével megfelelően felkészülhettem a mobiltásra.

Köztudott, hogy Firenze Toszkána fővárosa és kulturális központja, nagyon hosszú történelmi múltra tekint vissza, és számtalan történelmi és művészeti látványosságnak ad otthont. A tanfolyam által kínált kulturális programok, városnéző séták, kirándulások tematikájának tanulmányozása után elterveztem, hogy mely látnivalókat tekintem meg egyénileg, ahová az idő szűke miatt eddigi firenzei látogatásaim során nem volt módom betekintést nyerni. (Duomo, Campanile di Giotto, Battistero, Palazzo Vecchio, Galleria degli Uffizi, Palazzo Pitti, Giardino di Boboli, Basilica di San Lorenzo, Ospedale degli Innocenti, Museo Archeologico, Casa di Dante.)

 








A felkészülés során lefoglaltam és megvásároltam az utazási jegyeket, utasbiztosítást kötöttem és lefoglaltam a szállást, melyben nagy segítségemre volt a fogadó intézmény. A szállásomat egy firenzei hölgy biztosította, akivel előzetesen megbeszéltem, hogy reggelit és vacsorát is készít számomra, így azon túl, hogy egy jó kapcsolat alakult ki közöttünk, belekóstolhattam a régió házi specialitásaiba is.

Tanulási eredmények:

 

A mobilitás során hasznos módszereket sajátíthattam el a visszahúzódó tanulók kommunikációs készségeinek fejlesztésére, a nehezebb, komplexebb grammatikai kérdések hatékony begyakorlására: a tanulók saját élethelyzetükre vonatkoztatva használták a feltételes mondatok megalkotásához szükséges bonyolult nyelvtani szerkezeteket.  A hatékony és élményszerű szókincsbővítési startégiának bizonyult az állandósult szókapcsolatok, szólások, közmondások vizsgálata, nyelvi és kulturális különbségek feltárása a különböző nyelvekkel való kontrasztív módszer alkalmazása. Mindezen stratégiák órai felhasználásához kiváló nyelvkönyveket és  online anyagokat ismerhettem meg.

A  firenzei vezetett kulturális séták alkalmával rengeteg új információt szereztem történelem, művészettörténet és építészet terén. Vezetett sétáink során felfedezhettük a firenzei épületek jellegzetességeit; érdekességeket, történeteket, legendákat ismerhettünk meg a Medici család által uralt reneszánsz kori Firenzéről; gyönyörű sétát tettünk a Michelangelo térre, ahonnan lenyűgöző panoráma tárult elénk, megnézhettük a San Miniato, a Santa Maria Novella és a Santa Croce templomot is.

















 Az olasz konyhaművészeti órákon konkrét gyakorlati tudásra tettem szert a pizza és a fagylaltkészítés terén.
A Chianti borvidéken tett pincelátogatások alkalmával pedig lehetőségem nyílt  a helyi kulináris élmények megismerése is.










 

 

Összegzés, tervek:


A moblitás során megszerzett módszertani stratégiákat az olasz nyelvi munkaközösség tagjainak bemutató óra keretein belül szeretném továbbadni. Az intézményen belül kialakított feladatbankba jól használható linkeket töltök fel, ahol a kollégák elérik a változatos feladatokat, módszereket, oktatási anyagokat. Az olasz nyelv tanulása élményszerűbbé tehető a nyelvi, irodalmi és kulturális ismereteket fejlesztő játékokkal, szókincsbővítésre és nyelvtani gyakorlásra használható anyagokkal, melyekkel sikerült gazdagítanom a magam és az olasz nyelvet tanító kollégáim kincsestárát is.

 A bélás diáknapon és a nyelvi délutánon interaktív programokat szervezek a mobilitás során megszerzett stratégiák, ismeretek és nyelvi anyagok segítségével. A leendő bélás diákok számára is felhasználom a tanfolyam során megszerzett tudást, stratégiákat a nyílt napra tervezett változatos interaktív feladatok készítésével.

Az  Europass Italian Language School kurzusszervezőjével való konzultációm során célul tűztem ki,  hogy tanítványaimnak is megszervezzek egy nyelvi- kulturális tanulmányi utat Firenzébe, ahol megtapasztalhatják, hogy idegen nyelvet tanulni a célországban szerzett nyelvi és kulturális tapasztalatokkal, személyes élményekkel még sokkal hatékonyabb lehet.




 

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon