Hodovánné Billibók Tünde

 

English & Project-Based Learning (one week)



September 2022

This course will benefit teachers who wish to discover how Project Based learning can be incorporated into their classrooms. It is an engaging, hands-on course, designed for participants to gain an understanding of what Project-based Learning is, which tools are best for integrating it into their lessons, how to monitor and assess students using PBL as well as how to design projects suitable for their students.


https://www.schooleducationgateway.eu/hu/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?id=234529


Élménybeszámoló

Mobilitás helyszíne : Ciprus , Limassol

Szervező: English in Cyprus/ English Learning Centre

Időpontja : 2022. szeptember 19-24.

 

Tizenhét éve dolgozom angoltanárként, de ez volt az első alkalom, hogy lehetőséget kaptam Erasmus pályázat segítségével külföldön tovább képezni magam. A ciprusi English in Cyprus nyelviskola által szervezett Project Based Learning továbbképzésen olyan módszereket sajáthattam el, melyek nemcsak új impulzusokat adtak saját szakmai munkámhoz, de a diákjaim számára is érdekes, felfedező tanulást biztosíthatnak a jövőben.

Hiszem, hogy az egy hetes továbbképzésen bemutatott módszer alkalmazására a magyar oktatásnak hosszú távon nagy szüksége lesz. A Project Based Learning (PBL) egy olyan tanulási forma, mely a diákokat gondolkodásra, kreativitásra, problémamegoldásra és együttműködésre ösztönöz. A projekt alapú oktatás lényege, hogy a project nem csupán egy összefoglaló, szummatív munka. E tanulási folyamatban már maga az ismeretek elsajátítása is önálló felfedezésen alapul, melyben a pedagógusnak szervező, segítő és támogató jellegű feladata van, tehát nem ő a tudás egyetlen forrása. Egy-egy project során a diákok több héten át együtt kutatnak, sajátítanak el új ismereteket, alkalmazzák a megszerzett ismereteket, majd a munkafolyamat végén be is mutatják tanáraiknak, illetve meghívott szakembereknek azt, amit a project munka során megtanultak.

Mindannyian tudjuk, hogy a magyar oktatásnak nagy átalakulásra van szüksége annak érdekében, hogy a munkaerő piac számára versenyképes, önállóan gondolkodó, hatékony csapatmunkára képes fiatalokat neveljen ki. Hiszem, hogy a project alapú oktatásnak nagy jövője van a hazai oktatásban is, és örülök, hogy a továbbképzés során átfogó képet kaphattam arról, hogyan is kell ezt hatékonyan alkalmazni a tanítási folyamat során.

A Cipruson töltött egy hét azonban nem csupán módszertani továbbképzést nyújtott számomra. A hét során francia, olasz és orosz pedagógusokkal közösen dolgozva bepillantást nyerhettem más kultúrákba, s a tanfolyam során lehetőségünk volt arra is a külföldi kollégákkal, hogy különböző aspektusokból hasonítsuk össze oktatási rendszereinket.

A hét során Ciprus történelmével, kultúrájával és gasztronómiájával is megismerkedhettünk. Tanulás után három „bélás” kolléganőmmel megragadtuk a lehetőséget, és részt vettünk az English in Cyprus által szervezett városnéző programokon, megismerkedtünk Ciprus történelmével és építészetével. Mindezek mellett nemcsak hajókiránduláson, de a sziget második legnagyobb rendezvényén, a Ciprusi Borfesztiválon is lehetőségünk volt részt venni.

Hálás vagyok, hogy az Erasmus program a PBL elsajátításán keresztül lehetőséget nyújtott módszertani felkészültségem fejlesztésére, segített a tizenhét év oktatásban eltöltött év után szakmailag megújulni, valamint hogy az egy hét során lehetőségem volt más nemzetiségű kollégákkal barátságot kötni.

Azt gondolom, hogy különösen szerencsés helyzet volt az, hogy bélás kolléganőimmel , akikkel iskolai munkánk összefonódik és baráti kapcsolatot is ápolunk -  együtt élhettük meg ezeket a napokat. Azóta ösztönző erőt jelent egymás társasága a mindennapokban, mert a közösen megélt élmények velünk maradnak

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon