Hodovánné Billibók Tünde
English & Project-Based Learning (one week)

September 2022
This course will benefit teachers who wish to discover how Project Based learning can be incorporated into their classrooms. It is an engaging, hands-on course, designed for participants to gain an understanding of what Project-based Learning is, which tools are best for integrating it into their lessons, how to monitor and assess students using PBL as well as how to design projects suitable for their students.
https://www.schooleducationgateway.eu/hu/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?id=234529
Élménybeszámoló
Mobilitás helyszíne : Ciprus , Limassol
Szervező: English in Cyprus/ English Learning Centre
Időpontja : 2022. szeptember 19-24.
Tizenhét éve dolgozom
angoltanárként, de ez volt az első alkalom, hogy lehetőséget kaptam Erasmus
pályázat segítségével külföldön tovább képezni magam. A ciprusi English in
Cyprus nyelviskola által szervezett Project Based Learning továbbképzésen olyan
módszereket sajáthattam el, melyek nemcsak új impulzusokat adtak saját szakmai
munkámhoz, de a diákjaim számára is érdekes, felfedező tanulást biztosíthatnak
a jövőben.
Hiszem, hogy az egy hetes
továbbképzésen bemutatott módszer alkalmazására a magyar oktatásnak hosszú
távon nagy szüksége lesz. A Project Based Learning (PBL) egy olyan tanulási
forma, mely a diákokat gondolkodásra, kreativitásra, problémamegoldásra és
együttműködésre ösztönöz. A projekt alapú oktatás lényege, hogy a project nem
csupán egy összefoglaló, szummatív munka. E tanulási folyamatban már maga az ismeretek
elsajátítása is önálló felfedezésen alapul, melyben a pedagógusnak szervező, segítő
és támogató jellegű feladata van, tehát nem ő a tudás egyetlen forrása. Egy-egy
project során a diákok több héten át együtt kutatnak, sajátítanak el új ismereteket,
alkalmazzák a megszerzett ismereteket, majd a munkafolyamat végén be is
mutatják tanáraiknak, illetve meghívott szakembereknek azt, amit a project
munka során megtanultak.
Mindannyian tudjuk, hogy
a magyar oktatásnak nagy átalakulásra van szüksége annak érdekében, hogy a
munkaerő piac számára versenyképes, önállóan gondolkodó, hatékony csapatmunkára
képes fiatalokat neveljen ki. Hiszem, hogy a project alapú oktatásnak nagy
jövője van a hazai oktatásban is, és örülök, hogy a továbbképzés során átfogó
képet kaphattam arról, hogyan is kell ezt hatékonyan alkalmazni a tanítási
folyamat során.
A Cipruson töltött egy
hét azonban nem csupán módszertani továbbképzést nyújtott számomra. A hét során
francia, olasz és orosz pedagógusokkal közösen dolgozva bepillantást nyerhettem
más kultúrákba, s a tanfolyam során lehetőségünk volt arra is a külföldi
kollégákkal, hogy különböző aspektusokból hasonítsuk össze oktatási rendszereinket.
A hét során Ciprus
történelmével, kultúrájával és gasztronómiájával is megismerkedhettünk. Tanulás
után három „bélás” kolléganőmmel megragadtuk a lehetőséget, és részt vettünk az
English in Cyprus által szervezett városnéző programokon, megismerkedtünk
Ciprus történelmével és építészetével. Mindezek mellett nemcsak
hajókiránduláson, de a sziget második legnagyobb rendezvényén, a Ciprusi
Borfesztiválon is lehetőségünk volt részt venni.
Hálás vagyok, hogy az
Erasmus program a PBL elsajátításán keresztül lehetőséget nyújtott módszertani
felkészültségem fejlesztésére, segített a tizenhét év oktatásban eltöltött év
után szakmailag megújulni, valamint hogy az egy hét során lehetőségem volt más
nemzetiségű kollégákkal barátságot kötni.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése