Kovács Hanga
Mindfulness for Teachers: a Hands-on Approach - Dublin
This course has been created for teachers and staff who want to learn more about what Mindfulness is, how it can benefit both their students and themselves, and how it can best be integrated into their schools.
By establishing a firm foundation in their own self-practice throughout the course, participants will learn how Mindfulness can be cultivated in a practical, hands-on way. Course participants will be encouraged to keep a journal of their experiences that will provide insight even after the course has finished, and help motivate them to continue their own practice.
By the end of this course, participants will have established their own Mindfulness practice, having experienced its benefits first-hand. Participants will leave the course with a toolbox of Mindfulness practices that they can use in their classrooms. They will have gained an understanding of how these practices can be adapted to their individual student populations, and how they can be introduced to students unfamiliar with Mindfulness. Finally, they will have a firm grasp of how Mindfulness practices can have a positive effect on their own and their students’ moods, ability to focus, stress levels, and communication.
https://www.schooleducationgateway.eu/hu/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?id=116799&cbmid=52531031
Élménybeszámoló
A mobilitás helyszíne: Dublin, Írország
Kurzusszervező: Europass Teacher Academy
A mobilitás időpontja: 2022. december 5-10.
Iskolánk 2022-23-as Erasmus+ projektjének
témája a Változásra fel! címet viseli, mellyel a pedagógusok kiégésének
megelőzését szeretnénk megcélozni, valamint új módszereket tanulni, amelyek
alkalmazásával sikeresen segíthetjük diákjainkat az előttük álló nehézségek
kezelésében, az ő vállukat nyomó kihívások megoldásában. Angolszakos tanárként
helyszínül Dublint választottam, mert úgy gondolom, hogy személyes tapasztalat
útján sokkal hitelesebben közvetíthetünk kulturális és nyelvi információkat is
tanulóink felé. A Mindfulness for Teachers: a Hands-on Approach (Tudatos
jelenlét tanároknak: Egy praktikus megközelítés) című egy hetes kurzust azért
választottam, mert nagyon fontosnak tartom a stresszkezelést a
mindennapjainkban, magam is alkalmazok erre különböző mindfulness-hez
kapcsolódó technikákat. A Europass Teacher Academy által szervezett és
megvalósított kurzus célja, ahogy azt a címe is mutatja, az volt, hogy az
iskolában, a diákjaink számára is átadható relaxációs- és stresszkezelési
módszereket tanuljunk, valamint a hétköznapjainkban a tanári munkánk során
felmerülő kihívásokat mi magunk is jobban tudjuk kezelni. A tanfolyam címében
megfogott továbbá az is, hogy kézzelfogható, gyakorlatias megközelítést sugallt
a tudatos jelenléttel kapcsolatban.
A
fent említett Erasmus+ kurzuson 2022.december 5. és 10. között vettem részt 12
kollégámmal együtt, akikkel különböző európai országokból érkeztünk Dublinba.
Voltak spanyol, német, olasz, horvát, francia résztvevők, valamint egy magyar,
személyemben.
Az oktatónk Deirdre nagyon hiteles volt számomra, mert egy olyan mindfulness coachról van szó, aki korábban tanárként dolgozott, így nagyon sokat tudott adni nekünk, pedagógusoknak. A tanfolyam jól felépített volt, emellett pedig a résztvevők igényeihez is rugalmasan igazodott. Megtanultuk, hogy hogyan segíthet minket a tudatos jelenlét abban, hogy egy jobb életet élhessünk, és hogy milyen gyakorlati eszközök, módszerek állnak rendelkezésre ahhoz, hogy ezt a mindennapjaink részévé tudjuk tenni. Mindemellett a mindfulness a hatékonyságot is növeli. Ahogy említettem, rengeteg hasznos információt, gyakorlati tanácsot kaptunk arról is, hogy mindezt az iskolában hogyan tudjuk elősegíteni. Tervem, hogy a jövőben elindítsak egy mindfulness projektet az intézményünkben, mert az a tapasztalatom, hogy a mai kor emberei (gyerekek, kamaszok, felnőttek) egyaránt nagy mértékű stresszel küzdenek nap, mint nap, melynek kezelésében kevés segítség áll rendelkezésükre. A dublini kurzuson épp az iskolai jólét állt a középpontban, így azt gondolom, hasznos lenne az ott megszerzett tudást itthon beépíteni.
Ennek
a tanfolyamnak rengeteg előnye, pozitív hozadéka volt számomra. Azon túl, hogy
egy stresszes időszakban én magam is szükségét éreztem a kiszakadásnak,
feltöltődésnek, amit ez a lehetőség megadott nekem, kapcsolatokat építettem,
rendkívüli embereket ismertem meg, akikkel azóta is tartom, és reményeim
szerint tartani is fogom a kapcsolatot. Olyan kollégák ők, akikkel együtt
kreatívan, egy biztonságos környezetben ötleteltünk, tanultunk, és sok egyéb
közös vonás mellett, amikre fény derült a munkánkkal kapcsolatban, a hivatásunk
szeretete és a fejlődésre való igény is közös volt bennünk, hiszen ezért voltunk
ott.
Ezen a tanfolyamon a
tudatos jelenlét megélését elősegítő technikákról sajátítottunk el gyakorlati
ismereteket. Olyanokat, amiket a saját személyes életünkben tudunk
hasznosítani, és olyanokat is, amiket az iskolában tudunk alkalmazni, átadni. A
sok hasznos új ismeret mellett lehetőségünk volt felfedezni és megismerni a
várost és környékét is. December 6-án egy délutáni dublini városnézést
szervezett nekünk a befogadó intézmény, amely során Ruth, a kedves
idegenvezetőnk körbevezetett minket a városon, mesélt nekünk a legnevezetesebb
látnivalókról. Láttuk többek között a Marion Square Park-ot Oscar Wilde
szobrával, a híres bevásárló utcát: a Grafton Street-et, a nevezetes Molly Malone
szobrát, a városháza és a Nemzeti Galéria épületeit, utóbbit a tanfolyam
keretein belül belülről is megtekintettük ’mindful art-ot’, azaz tudatos
műélvezetet gyakorolva. Az egyhetes program utolsó napján egy egész napos buszos
kiránduláson vehettünk részt Dublin környékén, melyen két idegenvezető, Ruth és
Michael, kísért minket. Megtekintettük a Rathfarnham-kastélyt, ahol az adventi
időszak okán karácsonyi vásárban is beszerezhettük a szuveníreket, és Royal
Hospital Kilmainham Galériában is körülnéztünk.
Ezeken a nevezetességeken kívül délutánonkénk, esténként lehetőség volt még számos programra a csoporttársakkal együtt, vagy önállóan. A teljesség igénye nélkül említenék néhány nevezetességet: a Trinity College 1500-as évekbeli lenyűgöző könyvtárába, a St. Stephen’s Green parkba, a Szent Patrik Katedrálisba, és a híres ír bár-negyedbe is ellátogattunk.

Ez a kurzus, ez az utazás pontosan azt adta nekem, amit vártam, sőt még annál is többet. Hasznos, gyakorlatias módszereket tanultam, melyek segíteni fognak abban, hogy a munkámat még sokáig lelkesedéssel végezzem, és a diákjaimnak is segíteni tudjak a kihívásaik kezelésében. Emellett egy életre szóló élménnyel gazdagodtam, és nagyon szimpatikus kollégákat, embereket és érdekes történeteket ismerhettem meg. Azt hiszem, hogy ezekért a dolgokért nagyszerű kilépni a komfortzónánkból és élni az ilyen lehetőségekkel, mellyel a 2022-23-as időszakban iskolánk 17 pedagógusa élt, vagy fog élni. Köszönjük!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése